tisdag 19 juni 2012

Sommar för evigt av Jenny Han

Sommar hör för mig ihop med Jenny Hans triologi om Belly. Numera kan jag inte tänka sommar utan att framför mig se sommarhuset vid havet. Nu har jag läst sista delen i triologin. Det jag tänker nu är: Hur ska nästa sommar bli när jag inte har någon av hennes böcker att längta efter? Jag har verkligen älskat den här triologin. Även om jag inte tycker att Sommar för evigt var lika bra som de andra två, så tycker jag den knyter den ihop säcken bra och jag är glad att jag upptäckte denna triologi! Det är mysläsning!

Sommaren jag blev vacker är första boken och Ingen sommar utan dig är andra boken.

OBS! Läs inte här nedan om du tänkt läsa böckerna, för då får du veta saker som du inte vill veta när du ska läsa bok nummer ett!

Sommar för evigt handlar om Belly, som är tillsammans med Jeremiah. Hon har även varit tillsammans med hans bror Conrad. De har alla tre tillbringat somrarna i huset vid havet, eftersom deras mammor var bästa vänner. Jeremiah friar till Belly och hon säger ja. Men har hon verkligen lagt sina känslor för Conrad bakom sig?

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sommar för evigt
Författare: Jenny Han
Antal sidor: 126
Förlag: ICA Bokförlag
ISBN: 9789153437581
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

Inga kommentarer: