måndag 16 januari 2012

Min första bok i är var... vilken var er?

Den första boken som jag läste i år var Den nakne ambassadören av Magnus Zaar. Jag gav den betyget 4 och det var en spännande bok som jag tyckte om direkt från start. I äldre tider så pratade man ju ofta om att det som man gjorde årets första dag skulle förutspå hur året skulle bli. Jag hoppas att min läsning av Den nakne ambassadören säger något om hur mitt läsår ska bli. För i så fall lovar det gott!

Vilken var er första bok i år?

12 kommentarer:

Monika sa...

Min första bok i år var Himlen i Bay City av Catherine Mavrikakis. Om den speglar hur resten av mitt år ska bli så hoppas jag verkligen det bara räknas efter hur bra den var. Om det ska räknas efter vad den handlar om så blir nog året väldigt svart och förvirrat.

Gittan sa...

Min första bok var "Vi ses på Place de la Sorbonne" av Justine Lévy :-)
http://minbokblogg-gittan.blogspot.com/search/label/Justine%20L%C3%A9vy.%20Vi%20ses%20p%C3%A5%20Place%20de%20la%20Sorbonne

Hanneles bokparadis sa...

det blir nog bra fortsättning

Desirée sa...

Sarahs nyckel, lika bra som alla säger!

TidningsIda sa...

En positivt överraskande Eldvittnet av Lars Kepler :)

Boktokig Eva Boström sa...

Monika: Då håller jag tummarna att året blir efter hur bra boken var!

Gittan: Den lägger jag på minnet!

Hannele: det blir det nog!

My Myself and I: DEn har jag än inte läst! Kul att höra att den var bra!

Boktokig Eva Boström sa...

TidningsIda: Har du läst de andra böckerna av Kepler?

Josefin sa...

Buddenbrooks - om en familjs förfall. Hoppas inte titeln säger något om mitt eget år :D

Den var bra, så om det indikerar mitt läs-år så är jag nöjd.

Kakan sa...

Min första för året var Flickan med glasfötter av Ali Shaw. En förtrollande bok!
Den andra var Sarahs nyckel. Håller med Me, myself and I: lika bra som alla säger! Nästan bättre... :)

Harry Sebaot sa...

Min var The Maul and the Pear Tree av PD James tillsammans med någon historiker, vars namn ej är värt att lägga på minnet; en sorglig historia där man sjabblat bort så väl lokalfärg, tidsskildring som dramatik. Vad som väntar i iPaden är dock Zaars debutbok och så fort jag räknat ut hur iPaden funkar ska jag läsa den!

Boktokig Eva Boström sa...

Josefin: Kul att höra! Har funderat på att läsa den!

Kakan: Javisst var den underbar!!!! Då har jag något bra att se fram emot med Sarahs nyckel!

Harry: Lycka till med ipaden. Hoppas du snart får igång den.

Emmas Bokhylla sa...

Det blev Månguden av Monika Häägg som blev först ut!