söndag 13 november 2011

Bilder på vår Halloweenfest med 20-tals gangstertema

Vi hade vår Halloweenfest igår. Sedan flera år tillbaka kör vi med ett tema. Det är jag och min man som funderar ut ett tema och som sedan skickar en inbjudan så att gästerna förstår vilket tema det är. De brukar tycka det är roligt att klä sig enligt temat.

I år skickade vi ut en gangsterinbjudan. Största delen av meddelande var skrivet i chiffer, eftersom festen skulle föreställa en illegal nattklubb i förbudstidens 20-tal. Vi hade använt typsnittet wingdings. I meddelandet fanns ett lösenord som gästerna skulle säga för att få komma in.

Så här såg dukningen ut:


Vi åt italiensk tapas först, sedan pizza med olika fyllningar. Vi hade gjort skyltar till pizzorna där det stod vårt gangsternamn + vilken pizza det var. Till efterrätt gjorde vi HallonSemifreddo.

Även våra 2 toaletter fick fina skyltar:


Vi hade satt upp tre glitterdraperier.


Det var ju jazzens tid. Så då behövde vi ju ha några jazzmusiker. Tyvärr hade vi inga inhyrda, så det fick bli ett par på väggen istället.


Jag hade letat åt musik på Spotify, så vi spelade tidstypisk musik.
Ute möttes gästerna av detta:

(om det är svårt att se vad som står så står det: Så här går det för tjallare!
Lite skelett fanns också utlagda lite här och där med små skyltar till:

Nere i vår källare (vid vår bar) så hade vi satt upp ett spelbord med grön filt, spelmarker och spelkort. Vi hade även gjort våra egna dollar-sedlar med min mans ansikte på. Till och med ett litet roulettspel hade vi satt fram, som min man fått som barn.

Jag hade också hittat en lista med slangord från den tiden som jag skrivit ut.

Hur hade vi klätt oss? Jag och barnen var Flappergirls och min man hade klätt sig till gangster.

3 kommentarer:

Gittan sa...

Vilken festfixare du är :-)

Syster Värst sa...

Låter jätteroligt!

Boktokig Eva Boström sa...

Det är jättekul att ordna sådana här fester och tänka på detaljer som förhöjer!!!