söndag 10 juli 2011

Tredje resdagen

Tredje resdagen var det tänkt att vi skulle åka först till Trelleborg och sedan följa sydkusten, men väl i bilen kunde vi inte motstå ett stopp i Malmö och titta på Turning torso. Ett bra beslut!


Sedan följde vi sydkusten till Smygehuk, Sveriges sydligaste punkt. Det var vackert att se ut över havet där. Blev lite sugen på hus där. Barnen blev däremot sugna på glass och det är ju mer överkomligt än ett hus, så var sin glass till barnen fick det bli! Och herrejösses vad stora de var!!!


Tredje stoppet var Ystad. Där där åt vi en god bit mat på torget, så var vi in i kyrkan där bredvid. Innan vi åkte var jag lite snabbt till Mariagatan och så köpte jag färdkost på caféet.

Så blev det ett stopp för att se Ale stenar. Det är fantastiskt att stå där och se vad människor kan göra! Tänk att släpa dit dessa stenar!


Vi blev varma av att ha gått fram och tillbaka till Ale stenar så det blev ett ett stopp på Borrby strand, som vänner hade rekommenderat. Där är det superfin sand!!! Så mjuk, så finkornig. Barnen badade och lekte med sanden! Skönt att bara sitta ner och vara!

Sista stoppet innan vi åkte tillbaka blev Simrishamn där vi åt en pizza. Tyvärr tyckte jag att de var lite väl smaklösa! Med lite tabasco blev det bättre! Men aldrig mer dyr pizza! Nej, god pizza äter man antingen i vår lilla stad eller i Vadstena!

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

det var för länge sedan jag såg Ale stenar, och det vackra huset har jag sett bara på bild (var i Lund förra helgen)

Ingrid sa...

Så jättekul att läsa om er Skåneresa eftersom det är där vi bor när vi är i Sverige. Tycker ni hann med väldigt mycket! (Fast det är en miss att ni missade Ven ;) .)
Jag kommer från Motala och känner väl till Vadstena. Var äter ni pizza där....??? :)