måndag 7 mars 2011

Sammanställning Februari 2011

Februari 2011
Väktare av Dean Koontz +4
Corpus Delicti av Elias Palm -4
Den som törstar av Kristina Appelqvist +3
Små minnen av José Saramago 4
De andra sagornas bok av Emma Lundqvist 4
En tyst minut av Siegfried Lenz +3
Barnens första kokbok av Annabel Karmel +4
Min mamma är en persisk prinsessa av Sanna Sjöswärd -3
Underfors av Maria Turtschaninoff -4
Alla får ligga av Henrik Fexeus -4
Gå ut min själ av Åke Edwardsson 3
Fågelsång : 150 svenska fåglar och deras läten av Jan Pedersen, Lars Svensson 5
Lek med döden av Sigander, Trenter och Falk 4
Skuggspel av Michael Connelly 3
Stenhimlen av Karin Brunk Holmqvist 4
Sånt man bara säger av Helena von Zweigbergk +4
Döden på en blek häst av Amanda Hellberg +4
Extra bekvämt på safariklubben av Alexander McCall Smith -4

Barnböcker:
Fiskplåt och bajsdrakar av Torbjörn Flygt
Den skräckslagne Stekelsamlaren av Annalena Hedman
Ryska kyssen och den fasansfulla brännaren av Frida Nilsson
Drakens vimsiga dag av Dav Pilkey

Betyg 5: 1st
Betyg +4: 4t
Betyg 4: 4 st
betyg -4: 4 st
Betyg +3: 2 st
Betyg 3: 2  st
Betyg -3:  1st

svenska:  14 st
brittiska: 2 st
amerikanska:  3 st
tyska: 1 st
portugisisk: 1
finlandsvensk författare: 1st

Kvinnliga författare: 10 st
Manliga författare: 12 st

barnbok: 4 st
ungdomsbok: 1 st
skönlitteratur: 4 st
biografi: 2 st
deckare: 5 st
spänningsroman: 2 st
matbok: 1 st
faktabok: 1 st
noveller: 1st

18 böcker + 4  barnböcker =22 böcker

2 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Oj vilken lista. Hur hinner du? Med småbarn och jobba som lärare!!
Ja nu är jag hemma efter en härlig vecka i fjällen och nu är det full rulle i skolvärlden. Jag är glad om jag hinner andas någongång. Vilken SEKWA bok läste du. Nästan alla deras böcker är mycket läsvärda.

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, det är helt galet. Jag vet! man får läsa fort! ;)