fredag 17 december 2010

Stardolls femårsfest

Igår var jag  på Stardolls femårsfest. Stardolls är tydligen världens största online mode- och spelcommunity  för tjejer. Det visste jag inte! Fast jag kände igen sidan, måste ha sett den någongång i något sammanhang.

Festen höll till på Brunogallerian på Söder och jag hade en trevlig stund (trots tråigheterna med mobilen). När vi kom dit så var det en stunds väntan på att få komma in eftersom vi var tidiga. Fast jag hade det så trevligt i kön att jag nästan glömde bort att jag frös. Pockethexan och hennes trevlige son höll mig sällskap. När vi kom in så hängde vi av oss jackorna och fick dryckesbiljetter. De gällde för två st öl, men jag valde att dricka ett glas god kall cola istället. Är inte så förtjust i öl och tyckte att cola var ett bättre alternativ. Överallt fanns dessutom små påsar med snacks.

Det var lite kända ansikten här och där. Jag stod och pratade bland annat både med Pockethexan och så med trevliga Anna Munya (som skrivit barnboken Melivn viktigast i världen) och hennes vän Åsa som arbetar som frisör på Capelli Stockholm.

De hade satt upp en stor TV-skärm där man kunde se lite olika personer som skapats på Stardoll. Det var bland annat en mängd kändisar. Jag insåg att jag var inte så där super bra på att se vilka det var, det var däremot Åsa grym på!!! Jag tyckte det var en kul grej att de hade gjort så, annars kunde det ju ha varit vilken fest som helst! EMD sjöng och spelade för alla som kommit till festen. Tyvärr var jag tvungen att gå innan festen var slut eftersom jag kände att det var inte läge att åka hem sent och inte ha någon mobiltelefon. Men vad är det som de brukar säga? Man ska gå när det är som roligast. ;)

Med mig hem fick jag i alla fall en goodiebag med hur mycket trevligheter som helst i. Det fanns ett lipgloss som smakar helt underbart. Jag funderade starkt på att göra som yngsta dottern gör när hon får tag i någon sorts "läppsmörja"... nämligen äta det! Så fanns det bland annat också en ekologisk dag- och nattkräm, muffinsformar, någon sorts eyedust och CD-singel med Brolle.



Linda Skugge och hennes team hade anordnat festligheten och det var trevligt ordnat. Så måste jag bara säga att Linda var snyggt klädd och stylad som vanligt! I ytterligare en ny stil. Hur gör hon?

1 kommentar:

Ylva sa...

Jag har en blog award till dig. Finns på http://ylvarosen.blogspot.com och http://yfronten.blogg.se