lördag 20 november 2010

Tyranno av Kristina Murray Brodin

Ni har väl inte missat Kristina Murray Brodins böcker? För inte så länge sedan så skrev jag om den underbara boken Världens mamma och en katt här på bloggen.

Nu kan man lyssna på bilderboken Tyranno, som Kristina Murray Brodin gjort tillsammans med Bettina Johansson. Det är Björn Granath som är inläsare. Det är en otroligt mysig berättelse om en fantasikompis. Jag känner igen mig från min barndom och min fantasikompis. Jag tycker det är en berättelse som lyckas fånga precis som det är att ha en fantasikompis!

Så samla barnen nu och lyssna här.

Boken kan förresten bli fin julklapp. Det är Vombat förlag som ger ut den.

3 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

låter kul :)

franziengland sa...

Jo, jag har missat den. Vilken ålder passar den för? Hur väljer du vilka barnböcker du skriver om här och vilka du skriver om på din Barnblogg?

Boktokig Eva Boström sa...

franziengland: Den passar de yngre barnen i ca 3-6 års ålder.

Barnboksbloggen har blivit en blogg dit jag för över recensioner av barnböcker. Jag skriver om alla böcker här numera. Men jag vill ha kvar barnboksbloggen eftersom den är ett redskap för mig att sortera upp barnböcker mer i kategori.