måndag 8 november 2010

Vilken underbar grön påse!

Idag fick jag min gröna påse. Jag fick avin från posten innan vi skulle åka, men har inte hunnit hämta ut den förrän idag. Men den som väntar på något gott... väntar verkligen på något gott! ;)

Min pocket och påhitt kompis, Miss E, har verkligen lyckats förstå mig! Hon har hittat böcker som jag vill läsa. En har jag påbörjat en gång (Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap), men hann inte läsa klart den eftersom den skulle tillbaka till biblioteket. Nu får jag äntligen läsa den i lugn och ro. Hey Dolly känner jag igen namnet på samt boken av Gunnar Ardelius, men jag har inte läst dom. Vit Orleander trodde jag att jag kanske hade läst för titel kändes så bekant, men när jag läste på baksidan så tror jag inte jag har läst den.  Så nu har jag fyra nya spännande böcker att se fram emot att läsa!

Jag fick även ett recept på mjukpepparkaka (hur gott är inte det???) med kryddor som hör till. Vackra muffinsformar som jag kan använda till receptet! Antistresspiller (jodå, det behövs verkligen) i form av en julkalender (man tar en om dagen fram till jul)!!! Spännande chokladdoppade pumpakärnor! Härligt höstte som heter Höstens röda. Det var jättegott! Jag har redan smakat det! Så fick jag ett sött fat för mina tepåsar/tesil. Så två roliga chokladbitar där det står Fjäskchoklad och Du är bäst! Tusen tack snälla Miss E!!! Vilken tur att jag fick dig som bytesvän!!!

11 kommentarer:

enligt O sa...

Fyra böcker?! Det var inte illa. Påsen måste varit helt knökad.

evelina sa...

Sv: Huden blev väldigt mjuk av den men om man vill minska porerna är en varm mask bättre :) Testade de förra veckan.

Frida sa...

Oj, villket fint paket du fick! Massa trevliga saker. Av böckerna har jag läst Vit oleander, och jag älskade den!

Boktokig Eva Boström sa...

enligt O. ja, det kändes som om det bara vällde ut saker!

Evelina: Ok, bra att veta.

Frida: Det tycker jag med! Det låter lovande med Vit oleander!

Boklusen sa...

Visst är det roligt! Jag längtar redan till nästa byte!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Så bra att böckerna passade, kul att du gillade paketet. Vi lyckades jättebra båda två att matcha varandras smak - kul! Tack för ett trevligt byte!

Pockethexan sa...

Vilken kul grej! jag läste om det men var för sent ute för att nappa på idén, får väl hoppas på att det blir något till nästa år..

Men jag vill varna för "Vit orleander" (har skrivit om den hos mig) ha nära till en näsduk för man fäller en hel del tårar när man läser den, men den är en bok som man bara måste ha läst, för man får reda på hur barn har det i våra fina välordnade i-länder...

Kramis från en som är avundsjuk på din påse..
<;D

...nejdå, du är väl värd den!

Boktokig Eva Boström sa...

Pockehexan: Ja, det är en väldigt kul idé! Det är som julafton mitt i gråa mörka hösten!
Jag är varnad och plockar fram näsdukarna!

Boktokig Eva Boström sa...

Boklusen: Jag med!!!
Miss E: Tack själv!

EvaB sa...

Det där med de gröna påsarna verkar ju så spännande och roligt! Potatisskalspajssällskapet är en underbar bok. Både titel och innehåll gör den till en av mina favoriter.

Boktokig Eva Boström sa...

Eva B: Det låter lovande!