onsdag 7 april 2010

Läst i mars 2010

Mars 2010

Det här har jag läst i mars:

Ett amatöräktenskap av Anne Tyler (Betyg: -4 av 5)
Neverwhere av Neil Gaiman  (Betyg: +4)
Någon sorts frid av Camilla Grebe & Åsa Träff  (Betyg: 4)
Mellan liv och död av Gabriel Weston (Betyg: 4)
Precious av Sapphire Betyg: (+4)
Jenny Nyström Livet och konsten av Gunnel Forsberg Warringer (Betyg: 4)
Instängd på norra halvklotet av Torsten Ehrenmark (Betyg: 3)
Gamarna av Maria Küchen (Betyg: +3)
Spårlöst försvunna av Joy Fielding (Betyg: +3)
Förnöjsamhet av Stefan Edman Tore Hagman (Betyg: +4)
Den förlorade symbolen av Dan Brown (Betyg: +3)
Askungens syster av Joanna Rubin Dranger (Betyg: 4)
Tre sekunder av Roslund & Hellström (Betyg: +4)
Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist (Betyg: +4)
I mördarens nät av Val McDermid (Betyg: +4)
Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren (Betyg: +3)
Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen (Betyg: 3)
Pick up -en romatisk komedi av Eva Dozzi (Betyg: +3)
Perfekta pajer av Anna Braw (red) (Betyg: -5)


Jag finns av Maja-Maria Henriksson (Betyg: -5)
Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? av Bjørn Sortland (Betyg 4)
Ibland bara måste man av David Levithan (Betyg 5)
Så värt! av Martin Jern (Betyg: 4)


Vilma i vättarnas värld av Maud Mangold
Fy farao av Ewa Christina Johansson
Ture Sventon i London av Åke Holmberg
Joy till världen av Viveka Sjögren
Miranda musikälvan av Daisy Meadows
Mystiska millan och sjustjärnan av Unni Lindell och Fredrik Skavlan
Mystiska Milla och vintercirkusen av Unni Lindell och Fredrik Skavlan


Deckare: 5 st
Biografier: 2 st
Faktaböcker: 1 st
Romantisk komedi: 1 st
Barnböcker (Kapitelböcker): 7 st
Skönlitteratur: 5st
Undomsroman: 4st
Seriebok: 1st
Livsstilsbok: 1st
Mat & Bak: 1 st
Fantasy: 1st
Spänningsroman: 1 st


Svenska: 16 st
Amerikanska: 4 st
Skotsk: 1 st
Norsk: 2 st
Kanadensisk: 1 st
Engelsk: 1 st


Betyg 5: 1 st
Betyg: -5: 2 st
Betyg +4: 6 st
Betyg 4: 6 st
Betyg -4:  1st
Betyg +3: 5 st
Betyg 3: 2 st

Totalt:  19 st + 7 st barnböcker + 4 st ungdomsromaner

Kvinnor: 20 st
Män: 11 st

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad du har läst! :)

Vicky sa...

Imponerande!
Mars har varit en dålig månad för mig. 3 tryckta böcker och 2 ljudböcker var allt jag hann med...
Har iaf lite högre ambitioner för april :)

a-lo sa...

What! 19 böcker läser väl jag på, hm låt se, cirka 5 månader. Men hur gör du??? Om man får räkna alla barnböcker som går på repeat härhemma ligger jag iofs väldigt bra till ;-)

klok som en bok sa...

Jösses, det var en lista det:-) Jag brukar inte ta med barnböcker men varför ska de ignoreras, får börja skriva upp alla dem också så kanske jag kommer upp till hälften av vad du har läst:-) Ska skriva ihop min lista i morgon...

Har förresten hämtat "Ett annat liv" idag på bibblan så jag kan vara med:-)

Boktokig Eva Boström sa...

Det här är en rekordmånad för mig. Jag tror inte att det blir så många sådana här månader för mig. Det har varit väldigt lite som intresserat mig på tv och då har jag lagt den tiden på läsning. Och så läser jag fort. Så då blir det ett par böcker. Men nu längtar jag efter att se lite mer på TV. Skulle vilja att någon bra amerikansk vanlig serie ska börja.

Barnböcker, som är kapitelböcker, började jag räkna in helt nyligen. Jag tänkte som så att det är ju dumt att inte räkna med dem. Det kan ju vara roligt att se vilka man läste under 2010. :)

Liolej sa...

Ja, det var verkligen en imponerande lista : )

Britt-Marie "Bim" Kullin sa...

Hej!

Jag tyckte så mycket om ditt statistikinlägg, så jag "snodde" din idé och gjorde egna! ;-)

Titta gärna in hos mig om du vill!

http://bim.blogg.se/