lördag 27 februari 2010

Det här är vad jag handlat - Vad köpte ni?

Det blev en del bokreaböcker i år. Dessa köpte jag:



Mirabelle av Astrid Lindgren


Fem Myror är Fler än Fyra Elefanter : sångboken (inkl CD) av Friman, Elizabeth / Gustafson, Owe

Så gör prinsessor av Gustavsson, Per


Matildas katter av Jan Lööf

I döda filosofers sällskap av Eyre, Lucy
Vändpunkter : människor som vågat möta livet av Sjödin, Agneta

Drottning Silvias festklänningar : och de kungliga smyckena av Bond, Cay





Människan och skriften : tecken, historia, psykologi av Melin, Lars

Nattens bibliotek av Manguel, Alberto


Runor : historia, tydning, tolkning av Enoksen, Lars Magnar

Troll och människa : gammal svensk folktro av Schön, Ebbe





Inkamästarnas arv : Q'eroindianernas uråldriga kunskap och verktyg - en praktisk handbok av Southerington, Anna E

och så blev det några pocketböcker som jag beställde från Adlibris, men dessa har jag inte fått än.

Vad köpte ni?

8 kommentarer:

Boktradition sa...

Troll och Människa är beställd i alla fall, nu ;) Har endast blivit internetbeställningar i år men det blev mer än tillräckligt med böcker därifrån :)

Kul att du köpt Nattens bibliotek,jag tror du kommer att gilla den. Den är en riktig skatt!

BokMamma sa...

Detta året har jag satsat på pekböcker till min dotter. Några riktigt fina med djur hittade vi på Åhlens. Konstigt nog så var det mycket bättre utbud på Åhlens än i bokhandeln(gällande pekböcker). Borde det inte vara tvärtom?

Linnea sa...

Många fynd! :)
Själv köpte jag ett gäng kokböcker, bl.a. Klassiska kakor på nytt vis. Den skickades från Bokus med ekonomipost i torsdags, så jag hoppas att jag har den i handen på mån eller tis. :)

Anonym sa...

Nattens bibliotek fanns inte här - verkar intressant. Och boken om runor var jag och vände på. - Köpte Det susar i säven och Hur gick det sen? av Tove Jansson. + historieböcker (1300-talet har jag snöat inpå) + har en beställning pocket på väg ...

Anonym sa...

Nattens bibliotek verkar mycket intressant - fanns inte här på bokhandeln. Jag handlade bl a Det susar i säven - som jag gärna vill läsa själv om lillpojken inte vill ha den. Hur gick det sen? av Tove Jansson ska han få i alla fall. + några historieböcker (som vanligt) + en nätbeställning av pocketböcker. Det är härligt med nya böcker!

Bokomaten.. sa...

Jag köpte ju också massor med kokböcker, men det roliga är att det verkar som årets bok på rean är just Nattens bibliotek. Som en souvenir åt massor med bibliofiler.:)

Boktokig Eva Boström sa...

Det är sååå spännande att höra vad ni andra köpt! :) Tack för att ni delar med er!

Ylva sa...

Eftersom jag jobbar på bibliotek är jag van vid att böcker är gratis och jag har inte köpt något på rean, men Nattens bibliotek är fin!